Donderdag 16 mei

16 mei 2019 - Jogjakarta, Indonesië

Goedemorgen vrienden, vandaag een vrije dag, dus heerlijk uitgeslapen tot 9.00 uur. Om 10.00uur hadden wij, de club van 7, afgesproken in de lobby.  Wij zijn met de riksja (oeps, deze waren wel gemotoriseerd) naar het waterpaleis gebracht. Daar hebben wij effe rondgelopen, hier kwamen vroeger de vrouwen van de Sultan baden. Toen zijn wij kris kras door kleine steegjes terug gelopen.  Heerlijk om rond te kijken en mooie en bizarre dingen te zien en te ontdekken. Zo kwamen wij onderweg een heel leuk chocolade/koffie en eettentje,  "Lotus Mio" tegen,  daar hebben wij wat gedronken en lekker rondgesnuffeld. Ajjj wat een leuke cadeautjes verkochten ze hier. Na onze rustpauze  zijn wij verder gegaan, opzoek naar het winkeltje, Via-Via. Volgens onze reisleidster, Ellen, was dit ook een heel leuk winkeltje.  Hier verkochten ze van gerecycled binnenbanden, tassen, etui's en toilettasjes. Zo gaaf. Hahahaha.  Jullie raden het denk ik al.........🙈🙈🙈. Vandaar uit hebben wij weer een riksja terug genomen naar ons hotel.  Om 14.00 uur waren wij weer terug bij ons hotel, ik heb heerlijk aan gerommeld vanmiddag. De koffer weer ingepakt, die om 18.00 uur bij de receptie klaar moest staan. Onze bus vertrok  met onze koffers  vanavond al richting Melang. Wij gaan morgenochtend om 7.45 uur met de trein richting Melang. Ook heb ik foto's gemaakt van al mijn entreekaartjes en foldertjes, voor mijn fotoboek die ik ga maken als ik weer in Nederland ben. Tussendoor nog effe met Jan geappt,  en ook nog een uurtje lekker gesudderd en ondertussen geluisterd naar mijn muziek. Om 19.00 uur zijn wij gaan eten bij "Lotus Mio" . Nu zijn wij er met de taxi heen gegaan. En dat was achteraf ook maar goed ook 😉. Voor 200.000 roepia's, omgerekend ongeveer 12 euro, met z'n vieren, heeft de taxichauffeur op ons gewacht bij het restaurant. Wij hebben heerlijk gegeten, en geshopt tussen de gerechten door. Wat een gave spulletjes verkochten ze daar. Zo heb ik een mooi boeddhabeeld gekocht en leuke armbandjes. Ach je moet maar zo denken.....je helpt er de plaatselijke bevolking mee, 🤣🤣🤣. Na 2.5 uur zijn wij met onze privé taxichauffeur weer richting ons hotel gegaan. Weltrusten.  Morgenvroeg, vroeg op om 7.00 uur lopen wij richting station en dan in de trein richting Melang.