Zaterdag 18 mei

19 mei 2019 - Cemorolawang, Indonesië

Goedemorgen vrienden, vanmorgen vertrokken wij om 8.00 uur richting Bromo. Daar gaan wij morgenvroeg in aller vroegte kijken naar de zonsopgang. Jaja, moeten.om 3.00 uur vannacht opstaan. Om 3.30 uur vertrekken wij met 4 jeeps naar de krater. Ben echt benieuwd hoe mooi de zon zal opkomen morgenvroeg.   Maar eerst nu ruchting Bromo, wij hebben 2.5 uur in de bus gezeten voor onze eerste stop. Na nog eens 3 kwartier rijden kwamen wij aan bij onze minibusjes. Hiermee zijn wij in nog eens 3 kwartier rijden naar onze lodges gebracht.  Wij hebben eerst met z'n allen geluncht, na de lunch hadden wij een half uur om onze spulletjes in onze lodges te zetten. Ik heb al een paar dagen last van dat ik niet naar het toilet kan, ik heb helaas gekozen om niet mee te gaan, met de wandeling  naar de kraterrand, gelukkig heb ik mijn hele apotheek bij mij dus had ik vanmorgen snel nog een Bisacodyltabletje ingenomen. Hahahaha in de zorg zou ik nu 3 streepje hebben voor een goed resultaat 🙊🙈🙈🤣. Om 18.00 uur waren de anderen er ook weer van de wandeling.  Schijnt erg mooi geweest te zijn. Heb inderdaad een paar hele mooie foto's gezien.  Om 18.30 uur hebben wij met de hele groep gegeten. Na het eten hebben wij met 5 personen nog een kaartspel, Uno gespeeld. En nog effe geskypt met Jan, om 21.45 uur lag ik heerlijk in mijn bed. Het koelt hier boven in de bergen wel heel erg af, ben blij dat ik nog een winterjas heb kunnen scoren/lenen voor vannacht. Welterusten om 3.00 uur gaat de wekker weer.  Dan gaan wij voor de zonsopgang boven de Bromovulkaan.

1. Liesbeth Dubois:
    21 mei 2019