Zondag 19 mei

19 mei 2019 - Dusun Barurejo, Indonesië

Goedemorgen vrienden, vanmorgen,nou eigenlijk was het nog midden in de nacht, om 3.00 ging de wekker wij moesten om 3.30 uur klaar staan bij de receptie. Daar stonden 3 gele jeeps op ons te wachten, die ons naar boven zouden brengen,  naar ons uitkijkpunt. Wat was het koud, en ik was ook, o,  zo blij met mijn geleende oversized winterjas.  Ik had het nu niet koud meer. Wij waren om 4.15 uur boven, en hadden een geweldig mooi uitzicht over de Vulkaan de Bromo.  Daar was het al een behoorlijke bedrijvigheid, van mensen. De meeste kraampjes waren al open, voor verkoop van koffie en thee, en niet te vergeten de souveniers. Al met al hebben wij iets meer dan een uur gewacht voordat de zon doorbrak.  Er waren een aantal mensen van onze groep die het behoorlijk koud hadden, maar toen de zon één maal opkwam werd ons wachten zo dubbel en dik beloond.  Adembenemend zo mooi. Ik kan het niet beschrijven wat er dan door je heen gaat , ik heb zoveel foto's gemaakt, ik wil jullie allemaal een stukje mee laten genieten van een natuur wonder. Na 5 kwartier gekeken en gefotografeerd te hebben was de zon helemaal op en zijn wij terug gegaan naar onze lodges.  Het ontbijt stond al voor ons klaar. Na het ontbijt heb ik nog snel effe gedoucht, en om 8.00 uur zijn wij vertrokken naar Kalibaru. Vandaag hebben wij 7 uur in de bus gezeten. Maar dat was echt geen ramp voor mij. Ik had na 30 minuten de stoel al in slaap stand staan en met 10 minuten was ik al vertrokken.  😴😴. Na onze eerste plasstop, hebben wij weer 2 uur in de bus gezeten. Heerlijk wat gelezen in mijn "lijfblad" de libelle, en na een uurtje was ik alweer vertrokken.  Heerlijk zo hobbelen in de bus. Voor mij geen straf 🤣🤣🤣. Om 13.15 uur kwamen wij aan bij onze lunchstop, daar hebben wij heerlijk gegeten. Na het eten was het nog een klein 1.5 uur rijden naar onze overnachting.  Daar aangekomen viel mijn mond open van verbazing, zo ontzettend mooi. Wij hadden weer allemaal een lodges. En wat een prachtig zwembad, na het inchecken zijn wij op 2 na, allemaal het zwembad ingedoken.  Heerlijk! Om 18.00 uur hadden 4 personen van onze groep een heerlijke relaxe massage afgesproken.  Die masseuse is een uur bezig geweest voor 100.000 roepia, dat is omgerekend 6 euro. Wat een ontspannende bezigheid, zalig.  Na de massage en douchen hebben wij met ons 7en heerlijk gegeten, en ondertussen kaartspel 31en gespeeld. Na het eten heb ik geskypt met Jan en ben om 23.00 uur richting mijn bed gegaan. Welterusten, morgen vroeg op. Wij vertrekken om 7.00 uur richting de boot. Dat is nog Wel 2 uurtjes rijden. Dus om 5.45 uur gaat de wekker alweer.

1. Henriëtte Vermaas:
    19 mei 2019
    Wow, ik lees mooi natuurschoon, heerlijk eten, gezellige groep, veel foto's, reizen van plek naar plek, vroeg op........ Wat een programma!!! En dat is vakantie.....hoop dat je als je thuiskomt nog een paar dagen bij kunt komen 🥰🥰🥰
  2. Jan Hagenbeek:
    20 mei 2019
    Prachtige foto’s van de opkomende zon bij de
    Bromo vulkaan.
    Dat maakt het vroege opstaan meer dan waard.