Woensdag 29 mei

29 mei 2019 - Kuta, Indonesië

Goedemorgen vrienden, het is nu echt mijn laatste ontbijt geweest in mijn mooi Indonesië. Nog een paar uurtjes genieten.  Wat heb ik een geweldige tijd gehad de afgelopen 3.5 week. Heb ontzettend lieve mensen leren kennen. De eerste 3 weken waren onwijs gezellig en hebben veel gezien. Het was best een druk programma, toch ook weer veel in de bus, vliegtuig en trein gezeten. De afwisseling van vervoer maakte het ook weer leuk. Het Indonesische landschap is echt zo mooi. Ieder eiland heeft zijn eigen natuur en cultuur. Op  Sumatra hebben wij prachtige wandelingen gemaakt, de Jungletocht om de oerang-Oetang te spotten en de stevige klim naar de krater van de Vulkaan.  En dan Java met zijn prachtige Borobodur, Pramadan en tot slot de zonsopgang bij de Bromovulkaan.  Met de boot zijn wij overgestoken naar ons laatste eiland Bali. Dit is een eiland van rust en veel rijstvelden. Lovinabeach waren wij 2 dagen maar dat was niet wat wij er van hadden verwacht. De laatste 3 dagen zaten wij in Ubud en daar hebben wij gelukkig met nog 5 personen uit onze groep nog onwijs leuke excursies gedaan. Onder begeleiding van een lokale gids zijn wij op de fiets door en langs de rijstvelden gefietst. Hebben nog authentieke dorpjes bezocht. En tot slot een heerlijke Indonesische  lunch bij de gids thuis. Voordat de groep afgelopen vrijdag weer naar Nederland zou vliegen hebben wij nog een kookworkshop gevolgd bij dezelfde gids als de dag ervoor. Op het vliegveld heb ik afscheid genomen van de groep en ben zelf nog voor 5 dagen naar Kuta gegaan. Mijn eerste hotel was het niet van wat ik er van had verwacht, ze zaten volop in de verbouwing, en er waren na genoeg geen toeristen. Binnen 2 uur was alles geregeld en ben ik naar een ander hotel vertrokken.  Daar heb ik genoten van de zee, de rust en van de gastvrijheid.  Ik heb veel gewandeld lekker aan het water gelegen en gelezen. s'Avonds  genoot ik van mijn cocktails en biertje en heb ik een paar keer met de band meegezongen. Mijn laatste avond heb ik met de zanger het lied Halleluja gezongen. Kippevel....als afscheid hebben wij samen nog een biertje gedronken.  En nu zit ik na mijn laatste ontbijt en een kop koffie (die hier wel lekker is ) een samenvatting  te schrijven van een onwijs mooie 4 weken Indonesië.  Vanavond om 20.15 uur vlieg ik terug naar mijn maatje, Jan en al mijn vrienden die mij hebben kunnen volgen via mijn reisblog;  "Mooi Indonesië" ik hoop dat ik jullie een klein stukje heb kunnen laten meegenieten van mijn rondreis. Dikke kus Petra

1. Gerrit-Jan:
    29 mei 2019
    Wat geweldig , ik heb genoten van jou reis verslagen . Van al het moois wat Indonesië zo speciaal maakt .goede terug reis toegewenst .Liefs van jou broertje selamat xxx
  2. Henriëtte Vermaas:
    29 mei 2019
    Wat super samengevat, dat was hetgeen ik met jou heb mogen meegenieten. Goede reis terug, tis lang vliegen maar heerlijk de luikjes dichtdoen. Tot gauw!! 😘
  3. Dianne:
    29 mei 2019
    Petra, wat fijn dat je zo genoten hebt. En wat een prachtige schrijfstijl heb je. Je kunt altijd nog schrijver worden als je wat anders wil🤔. Goede terugreis, dan worden we bijna buurtjes 😉. Op naar het volgende avontuur. Veel liefs
  4. Kirsten:
    Lieve Petra...
    wij hebben genoten van je verhalen...
    en willen je een goede terug reis wensen...
    tot snel!
  5. Jan Hagenbeek:
    Lieve Petra,
    Ik heb genoten van jou verhalen, en natuurlijk van onze dagelijkse Skype momenten.
    Daardoor was ik altijd op de hoogte van jouw avonturen in Indonesië.
    Maar na bijna 4 weken ben ik bij dat je weer terug bent bij mij, en ons allemaal.
    Ik ga je morgen ophalen op Schiphol.

Liefs van je maatje Jan.
  6. Diana Pennings:
    31 mei 2019
    Wauw, wat heerlijk dat je zo hebt genoten!! Dank je wel dat je ons als lezers een beetje meegenomen hebt.
    Tot gauw!! Knuffel!