Vrijdag 24 mei

24 mei 2019 - Kuta, Indonesië

Goedemorgen vrienden, vanmorgen vroeg opgestaan.  Om 8.00 uur werden wij opgehaald voor onze Indonesische kookworkshop. Eerst kregen wij uitleg van onze gids op een lokale markt, wat een geur 🤭🤭 na 20 minuten zijn wij naar het huis van onze gids gereden. Daar kregen wij onze schorten aangereikt, en na wat uitleg gingen wij vol goede moed aan de slag. Eerst alle groente en specerijen snijden, en oei wat waren die messen nou ja.....hakbijlen scherp, daarna  werden de pannen tevoorschijn gehaald. Eerste recept was een champignonsoep,  die was al geslaagd.  Na de soep hebben wij het hoofdgerecht met z'n allen bereid. Op sommige momenten keken wij toe hoe onze gids met zijn zuster en zoon in een rap tempo een aantal gerechten klaar maakten. 🤣🤣🤣. Wij werden aangespoord om vooral in de pannen te blijven roeren. Ook de specerijen moesten in een stamper gemalen worden, zelfs ik heb mijn kookkunsten getoond 😉.Ik ben er wel achter gekomen dat ik meer een dankbare tafelgenoot ben, dan uren in de keuken te gaan staan.🤪. Na ook een heerlijk toetje te hebben gemaakt, maar vooral hebben gegeten, zijn wij om 13.00 uur weer naar ons hotel terug gebracht.  De groep kon zich nog even opfrissen, voordat ze aan de 18 uur durende terugreis begonnen. Ik ben meegereden tot aan het vliegveld, daar heb ik van  de groep afscheid genomen, en ben ik in de taxi richting Kuta gegaan. Dat was nog geen 15 minuten in de taxi. Eenmaal ingecheckt en boven op mijn hotelkamer dacht ik dat ik in de verkeerde film terecht was gekomen.  De kamer was prachtig, daar kon ik niks van zeggen, maar mijn uitzicht was zo slecht 😢😢,  Ik keek uit over het dak van de receptie, met afval en airco' s. De gordijnen zaten schijnbaar niet voor niets dicht. Ben eerst maar op verkenning uit gegaan. Op de 5e verdieping was het zwembad, daar aangekomen waren ze volop in de verbouwing bezig. Dus relaxed zitten , boekje lezen kon ik vergeten , met alle bouwvakkers om mij heen. Ik werd steeds verdrietiger. Eenmaal op mijn kamer, heb ik reisbureau  Djoser gebeld. En had ik Jan ook al geappt over de hele situatie, en of hij tijd had om te kijken of er via booking.com een ander hotel te vinden was in de buurt. Binnen een uur heen en weer geapp en gebeld met Djoser en met mijn vriendin Jet, te hebben, ben ik vertrokken naar een ander hotel nog geen 500 meter verderop. Maar omdat alles zo snel was geregeld wisten ze bij de receptie van mijn nieuwe hotel niet dat er een nieuwe boeking was binnen gekomen.  Ik was nu al zolang bezig dat ik dat stief kwartiertje ook nog wel  kon wachten. Eenmaal op mijn kamer was alle moeite van bellen, appen en omboeken het meer dan waard. Ik had nu weliswaar een mooie maar eenvoudige kamer, maar mijn uitzicht is prachtg. Ik kijk uit over het zwembad met palmbomen.  Zal maar zeggen; eind goed, al goed.  Om 21.30 uur ben ik nog wat gaan eten met een Bintang erbij, Proost!!!! Welterusten, morgenvroeg eerst een lekker uitslapen. Ontbijten kun je tot 10.30 uur. Dat zijn nog eens vakantie tijden🤣🤣🤣