Zaterdag 11 mei

12 mei 2019 - Kabupaten Samosir, Indonesië

Goedemorgen vrienden,  vandaag zijn wij om 8.30 uur vertrokken uit Berastagi. Na 2 uur rijden  kwamen wij aan bij de Sipiso-Piso waterval.  Hier hadden wij ook gelijk onze eerste koffiestop. Daar konden wij een uurtje rondlopen en de 120 meter hoge  waterval fotogravere, koffie drinken en naar het toilet gaan.  De koffie is op Sumatra echt niet te drinken. Een hollands bakkie zou er nu wel ingaan. Na de stop moesten wij nog 3 uur rijden tot aan onze lunchpauze. De wegen zijn hier zo slecht dat je lange stukken niet harder kunt rijden dan 30 km per uur. Ik heb heerlijk gedommeld en een  tijdschriftje gelezen.  Ik vind het heerlijk om zo een dag door te brengen, beetje lezen om mij heen kijken en lekker dommelen. Na de lunche vertrok de boot om 15.00 uur richting het eiland Samorsir. Dit is een schiereilandje op Sumatra.  Dit eilandje is 45 km lang en 10 km breed. Een beetje stoere fietser is met een dagje rond. Maar wij gaan dat morgen met 7 personen met een scooter doen.  Na een uurtje op de boot kwamen wij aan bij ons hotel pal aan het water. Wederom een prachtig hotel. Ik heb met 2 anderen van onze groep een uur rond gewandeld door het plaatsje Tuk-Tuk. Om 18 uur had ik mijn eerste massage van 1.5 uur,  wat was dat lekker, heerlijk ontspannend. Vanavond zijn wij met 7 personen wezen eten bij een leuk, knus restaurantje, Bamboe. En na het eten  hebben wij gezellig een potje kaarten gespeeld.  Op naar morgen een volgend avontuur,  met de scooters het eiland rond. Weltrusten