Maandag 21 mei

21 mei 2019 - Kaliasem, Indonesië

Goedemorgen vrienden, vanmorgen vroeg opgestaan, om 7.00 uur vertrokken wij uit Kalibaru richting de Ferry om de oversteek te maken richting Bali.  Al met al zouden wij vandaag weer 6 uurtjes in de bus en op de boot zitten. Ach het blijft heerlijk om stomweg voor je uit te kijken, mijn lijfblad te lezen en lekker weg te dommelen. Ik vermaak mij wel in de bus. En om de 2 uur is er een plaspauze en kun je even de benen strekken, en hop weer in de bus. Wij hadden geluk, de reis viel allemaal weer mee, wij kwamen om 13.00 uur bij ons hotel in Lovinabeach aan. Nadat wij afscheid hadden genomen van onze chauffeur ( 24 jaar, en zijn eerste rit met een grote bus 🙈🙈), en bijrijder, kregen wij de sleutel van onze lodges. Wij hebben allemaal weer een prachtige lodges en zitten pal aan het strand. Na ons welkomstdrankje zijn wij allemaal ons eigen weg gegaan. Ik heb de vuile was weg gebracht naar de Laudry, aan de overkant van de straat. Hier betaal je per kg de was. Ik had 3 kg was en dat kostte mij 30.000 roepia's = 1, 80 euro. En dan krijg je de was, gewassen en gestreken weer terug. Hahahahaha, daar zou ik in Nederland voor tekenen.  Nooit meer wassen en strijken,  hmmm. Om 14.30 uur lag ik lekker in het zwembad, wat een zaligheid. En dan op een barkruk in het water gaan zitten en lekker een pilsje drinken, wat is dat toch een vervelende bezigheid 🤣🤣🤣.  Rond 18.00 uur zijn wij over het strand naar het dorpje gelopen. Maar eerst hebben wij nog  op een strandbedje gelegen en genoten van een geweldig mooie zonsondergang, na 15 minuten lopen  kwamen wij een leuk eettentje tegen, er stonden een aantal tafeltjes met stoelen op het strand  en daar zijn wij maar gaan zitten. Hoe romantisch kun je eten met het geluid van de zee op de achtergrond.  Vanavond heb ik voor het eerst lekker  vis gegeten. Na het eten zijn wij via allerlei leuke winkeltjes terug gelopen richting onze lodges. Heerlijk, zo nog effe skypen met het thuisfront en dan lekker slapen. Weltrusten. Morgen hebben wij een relaxed dagje. Niets doen.🤣🤣🤣

1. Henriëtte Vermaas:
    21 mei 2019
    Wat een genot om zo een drankje te drinken met een mooie bloem op het rietje....het is daar echt heel mooi!!😘😘