Woensdag 8 mei
8 mei 2019 - Sampe Raya, Indonesië
Goedemorgen vrienden pffffffff vanmorgen heb ik mij verslapen. Ik werd om 7.15 uur wakker. Hup,Hup in de kleren en naar het ontbijt. Om 8.00 verzamelen wij ons voor het hotel. Wij gaan met 2 gidsen de jungle in, opzoek naar de oerang-Oetangs. De wandeling start rustig, maar algauw begint het echte werk. Klimmen, klouteren stijl omhoog. Maar ik laat mij niet kennen en klim rustig op mijn eigen tempo omhoog. Wij worden al snel beloond door een oerang-Oetang met jong. Wat is dat geweldig om te zien. Met onze 2 gidsen en 11 mannen die ons fijsiek en geestelijk ondersteunen gaan wij verder de jungle in, hopelijk worden wij nog een keer beloond. Ik ben eigenwijs en loop op eigen krachten steeds verder omhoog. Wat is de Jungle dan prachtig en wij zo nederig. Onze begeleiders lopen bijna allemaal op teenslippers, ik had al onderaan de berg gelegen pffffff. Ze zijn zo lenig en behendigd. Helaas hebben wij de hele wandeling geen oerang-Oetang meer gezien. Halverwege was er een pitstop. Daar hebben wij heerlijk genoten van een banaantje en een stuk ananas . Na 3 uur en enige glijpartijtjes, waren we weer bij ons hotel. Na de lunch, zijn wij naar het winkeltje van Mrs Moon gelopen. Hij snijdt uit de barst van de kokosnoot erg mooie sierraden. Prachtig!!! Heb 2 armbandjes gescoord 🙈🙈🙈. 7 mensen van de groep gingen vanmiddag ""raften" maar daar heb ik niets mee dus heerlijk een middagje geluierd. Vanavond zijn met de hele groep wezen eten bij een kennis van onze reisleidster. Wat was dat lekker. Wat zo mooi is dat je allemaal kleine hapjes kunt pakken zodat je alles kunt proeven. Na het eten zijn wij nog met een stel bij een locaal kroegje een biertje wezen drinken. Pffffff de avond is alweer om. Morgen vertrekken wij om 8.30 uur richting Berastagi. Dat is ongeveer 7 uurtjes in de bus. Weltrusten tot morgen

Wat een geweldige ervaringen doe je op. Welterusten