Zondag 12 mei

13 mei 2019 - Kabupaten Samosir, Indonesië

Goedemorgen vrienden, vandaag hadden wij een vrije dag.  Met ons zevenen hadden wij gisterenavond al besloten om vandaag scooters te gaan huren, om zo het eiland te verkennen.  Wij hadden afgesproken om na het ontbijt rond  9.30 uur te verzamelen bij het restaurant.  Onze reisleidster Ellen kreeg bij het horen, wat onze plannen waren voor vandaag, een rolberoerte. Alles op dit eiland verplaatst zich met scooters en die gaan hard en de wegen waren volgens Ellen ook niet helemaal top dus..... benadrukt ze ons nog een keer dat het op onze eigen risico was. Wij zijn om 9.45 uur vertrokken richting Li Suhi-Suhi. Wat gaaf om op een scooter het eiland rond te rijden. Eerste paar km rustig aan gereden, netjes aan de snelheid gehouden. Maar na onze 1e stop had ik samen met Laurens en Don de smaak te pakken. Heerlijk de wind door de haren en go........  Wij hebben om 12.00 uur een berichtje gedaan naar Ellen dat alles goed ging met ons, en dat alles nog heel was aan ons, en de scooters. Nou ja goed....... Roger en Yvonne kregen op de terugweg een platte band, bijzondere was dat er binnen no-time locaals waren om te helpen. Na een uurtje wachten en levensgevaarlijke dingen  gezien te hebben,(benzine tanken in een plastic zakje) konden wij onze rit naar ons hotel vervolgen.  Om 16.30 uur waren wij weer ongeschonden terug in ons hotel.  En wat is het dan heerlijk om vanuit je kamer het meer in te lopen om een frisse duik te nemen. Wat een geweldige plek. Om 18.45 uur zijn wij weer naar ons favoriete restaurantje gelopen. Daar hebben wij weer een gezellige avond gehad. Lekker  een vegaburger op brood gegeten, zo lekker ......En na het eten heerlijk gekaart, 31en. Biertje erbij en de avond kan niet meer stuk.🤣🤣🤣. Om 10.45 uur waren wij weer bij ons hotel , nog effe snel naar Jan chatten en dan lekker slapen.  Maar algauw begon het te regenen en binnen een paar minuten was het een wolkenbreuk pffffff. Moessontijd??????? Het internet lag eruit, en ik zat gezellig in m'n uppie op het overdekt  terras, dan maar proberen of wij via app contact konden krijgen. Met enige vertraging lukte dat wel. Na een half uurtje kon ik enigszins droog naar mijn kamer lopen. Weltrusten morgen gaan wij weer terug naar Medan, 1 nachtje in het Paloniahotel en dan nemen wij dinsdag afscheid van Sumatra, vliegen dan naar yogyakarta op Java. Op naar ons volgende avontuur.

1. Dianne:
    13 mei 2019
    Hoi Petra, Wat een leuke en gezellige verhalen kun jij schrijven! Zo te lezen heb je prima naar je zin. Veel plezier! Ik blijf je volgen.
  2. Henriëtte Vermaas:
    Nog 1 dag hier genieten. Het zal daar vast anders zijn. Ben benieuwd
  3. Jan Hagenbeek:
    13 mei 2019
    Via Skype die regenbui live meegemaakt
    Niet te geloven wat een water ballet.