Maandag 13 me

13 mei 2019 - Medan, Indonesië

Goedemorgen vrienden, vanmorgen zijn wij om 11.00 uur met de boot vertrokken uit Tuk-Tuk, eilandje Samorsir. Wat was dat een prachtig eiland, en dan hebben wij gisteren nog maar een klein stukje gezien van het eiland. Na een uurtje varen kwamen wij weer,  aan vaste wal, daar stond onze bus al netjes klaar voor ons. Vandaag was het weer een lange zit/dommel dag in de bus. Eerste stop was al na 1.5 uur. Dat was bij een typisch  Indonesisch bazaar, met allemaal zoetigheden in mooie verpakkingen prachtig om te zien., maar ooooo zo zoet.  Nadat ook iedereen geplast had , zijn wij verder gereden. Vandaag zou de rit 6 uur zijn met pauzes erbij gerekend.  Precies 17.00 uur kwamen wij aan in Medan.  Paloniahotel, hier zijn wij precies een week geleden gestart met onze reis. Nu een week later hebben wij al heel veel mooie dingen gezien en gedaan op het eiland Sumatra.  En kan ik nog steeds zeggen dat wij een onwijs leuke groep hebben. Toen ik op mijn kamer kwam wist ik niet wat ik zag, een kingsize bed, een balzaal van een badkamer met bubbelbad voor 2 personen.  Ik zit nooit in bad , maar hier moest ik toch wel effe in zitten. Bijzonder is dat het water hier niet helder uitziet, maar een bruin kleurtje heeft. Toch ben ik lekker schoon en fris geworden. Vanavond zijn wij om 19.00 uur met de taxi naar ons restaurantje gebracht. Onze reisleidster Ellen had dat mooi voor ons geregeld. Top!!!! Wel handig dat zij ook Indonesisch spreekt. Wij hebben bij Tip-Top weer heerlijk gegeten. Na het eten zijn wij weer met de taxi terug gegaan naar ons hotel. Medan is een grote, en onwijs druk stad. Alles gaat kris-kras door elkaar heen. Daar wil en moet je niet tussen lopen in het donker. In het hotel hebben wij nog met een paar man een koffie, thee of een  ijskoffie genuttigd.  Weltrusten.  Morgenvroeg om 9.30 uur vertrekken wij naar het vliegveld en om 13.00 uur vliegen wij naar Yogyakarta, Java, voor onze volgend avontuur.

1. Jan Hagenbeek:
    13 mei 2019
    Op naar Java☀️☀️
  2. Jan Hagenbeek:
    13 mei 2019
    En wat een knots van een koelkast op je kamer
    Vol met bingtang bier?