Zondag 5 mei en maandag 6 mei

7 mei 2019 - Bukit Lawang, Indonesië

Goedemorgen vrienden,  het is zover ik vertrek vandaag richting Indonesië. Om 7.00 uur heeft Jan mij naar Schiphol gebracht. Nadat ik mijn roepia's had gescoord bij de GWK, afscheid genomen had  van Jan, ben ik gaan inchecken. Pfffff ruim 3.5 week elkaar niet zien, maar tis wel een mooie test hahahaha. Met enige vertraging vlogen wij om 12.40 uur richting  Jakarta daar moesten wij overstappen op een binnenlandse vlucht naar Medan.  bijna 22 uur later lande wij veilig op vliegveld van Medan. Daar stond onze bus klaar onze reisleidster Ellen zat ook bij ons in het vliegtuig.na nog een uurtje in de bus kwamen wij aan bij onze eerste hotel, Polonia aan. Na ons welkomssapje en het overhandigen van onze kamersleutel zijn wij ieders ons weegs gegaan. Ik heb lekker een douche genomen en een uurtje geslapen.  Alhoewel ik ook heerlijk in het vliegtuig  had geslapen hahahaha.  Om 15.00 uur hebben wij een kennismaking rondje gemaakt.  In totaal zijn wij met 11 personen mooie groep. Om 16.00 zijn wij met z'n allen een stuk gaan lopen en hebben wij een heel klein stukje van Medan gezien. (Vandaag is ook de Ramadan begonnen.) Na onze wandeling en onze eerste Moskee te hebben bezocht zijn wij gaan eten bij Tip TOP en echt onze eerste Indonesische gerechten gegeten en daarbij mijn eerste biertje mmnmmm. Na het eten zijn wij met de taxi (14000 roepia omgerekend 1 euro 20 met z'n 4en) terug gegaan naar ons hotel.  Na nog een pilsje te hebben gedronken ben ik lekker gaan slapen.  Morgenvroeg vertrekken wij om 8.00 uur richting Brohomo. Tot morgen liefs Petra