Dinsdag 14 mei

14 mei 2019 - Jogjakarta, Indonesië

Goedemorgen vrienden. Vanmorgen lekker uitgeslapen tot 8.15 uur. Om 9.30 uur zijn wij vertrokken naar het vliegveld. Vandaag hebben wij afscheid genomen van Sumatra. Omdat wij midden in de Rammadan zitten merk je wel dat er minder verkeer op de weg is. Wij waren met een uurtje bij het vliegveld. Na het inchecken heb ik nog 2 lekkere nieuwe geurtjes  gescoord bij de parfumeriezaak. 🙈🙈🙈. Om 13.15 uur vlogen wij richting Java. Een binnenlandse vlucht van 3 uur.  Na nog geen 30 minuten in het vliegtuig te zitten, was ik al lekker in slaap gevallen, je kunt mij overal neerzetten ik val zo in slaap, hahahahaha. Om 15.45 uur zette het vliegtuig de landing in en precies om 16.00 uur stonden wij voor de gate. Welkom op Java. Nadat wij de koffers hadden, zijn wij naar onze bus gelopen. Nu nog een half uur met de bus. Ons hotel staat  midden in een druk winkelgebied met heel veel verkeer en geluiden. Na het inchecken zijn wij allemaal naar onze kamers gegaan , om 19.00 uur zouden wij elkaar weer treffen in de lobby, om samen nog een hap te gaan eten. Heerlijke kipsaté gegeten met noodles, dat was wat minder maar in grote lijnen goed gegeten. Weer terug in ons hotel heb ik samen met 2 groepsgenoten nog een cotail gedronken in de bar. Weltrusten, morgenvroeg, vroeg op. De wekker staat op 5.45 uur,  ajjj das best heeeeel  vroeg. Hebben een druk dagje. Gaan eerst naar de Borobodur en dan naar de Pramadan.  Tot slot nog een bezoekje aan de Batik- en zilverfabriek.